Ось так виглядає одна з прифронтових доріг Харківщини, ремонт якої завершили всього тиждень тому. На фото добре видно, який транспорт щодня рухається нашими шляхами та яке навантаження вони витримують.
Продовжуємо ремонт прифронтових автошляхів. На Харківщині в одній з громад наразі триває аварійний ремонт важливої ділянки автомобільної дороги. Цей маршрут є одним із головних для військової логістики та евакуації населення та поранених. Роботи виконують бригади підрядної організації у вкрай складних умовах — майже на лінії зіткнення, під постійною загрозою ворожих атак. Для захисту працівників застосовуються спеціальні антидронові сітки. Попри ризики, дорожники продовжують свою роботу, усвідомлюючи її важливість для підтримки Збройних Сил України. «Треба допомагати військовим, іншого варіанту немає», — кажуть вони. Ремонтні роботи виконуємо за запитом військових. Надійне транспортне сполучення в неподалік лінії фронту — питання не лише комфорту, а безпеки й збереження життів. Тому наразі понад 70% робіт в межах експлуатаційного утримання проводимо саме в прифронтових регіонах.
Продовжуємо відновлювати дорожнє покриття на стратегічно важливих маршрутах у прифронтових областях. Основними пріоритетами є забезпечення евакуації поранених, перевезення військових вантажів і техніки. Також саме цими маршрутами здійснюється евакуація цивільного населення з районів, що межують із лінією бойового зіткнення.
З настанням сприятливих погодних умов підрядні організації Служби відновлення проводять роботи з ліквідації аварійної ямковості на основних дорожніх маршрутах Харківської області. У першу чергу увага приділяється головним логістичним маршрутам, що забезпечують обороноздатність країни, та евакуацію поранених бійців та цивільного населення, а також трасам із найбільшою інтенсивністю руху. Ямковий ремонт наразі виконується як методом "холодного асфальтування", коли дорожники працюють холодною асфальтобетонною сумішшю, що ідеально підходить для роботи навіть за мінусових температур, так і з застосуванням гарячої асфальтобетонної суміші. В умовах воєнного стану такі аварійні ремонти – єдиний вихід, щоб покращити стан дорожнього покриття та забезпечити проїзд найважливішими логістичними маршрутами. Так, на сьогодні підрядними організаціями Служби відновлення у Харківській області було усунуто 5307 кв. м ямковості.
Повністю відновили шляхопровід на трасі М-03 Київ — Харків — Довжанський, реконструкцію якого почали ще до повномасштабного вторгнення. У лютому 2022 року споруда була готова на 90 %. Під час операції зі звільнення Харківщини росіяни підірвали шляхопровід, аби вивести з ладу сполучення з автомобільною дорогою та залізничною гілкою, яка проходить під спорудою.
В Ізюмському районі на Харківщині ремонтуємо ділянки дороги. Мешканці громад, через які пролягає дорога, без перебільшення називають шлях «Дорогою Життя». Нею до найгарячіших ділянок фронту йде військова техніка, транспортують поранених та доставляють людям гуманітарну допомогу та ліки. Дорога, крім того, є одним з евакуаційних маршрутів для жителів Борівської громади.
З 22 жовтня через ремонтні роботи на шляхопроводі закривається рух на ділянці автомобільної дороги державного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський поблизу Граково. Рух трасою здійснюватиметься відповідно до погодженої з поліцією схемою об’їзду. Орієнтовний термін закриття руху – два тижні. Ремонтні роботи на даній ділянці проводяться з метою відновлення нормального руху після відбудови пошкодженого під час повномасштабного вторгнення шляхопроводу та для сполучення існуючої дороги з її реконструйованою частиною.
Дорожнє покриття тут вже давно було у вкрай поганому стані, тож, аби хоч якось поліпшити ситуацію, було прийняте рішення про проведення аварійних ремонтів на найбільш проблемних відрізках траси. Тут відразу працюють декілька бригад "Автомагістралі-Південь" та RDS — найпотужніших підрядних організацій Служби відновлення у Харківській області. Застосовуючи спеціальні механізми дорожні робочі, зрізають асфальт на пошкоджених ділянках, зачищають заглиблення та заново вкладають асфальтобетонну суміш. Рух ділянкою на час ремонтних робіт не перекривали, організувавши об’їзд вільною смугою. Просимо всіх учасників руху зважати на дорожні знаки, що попереджають про проведення ремонтних робіт, знизити швидкість та бути обережними й уважними.
Під час обстеження та оцінки технічного стану дороги державного значення фахівці Служби відновлення звернули увагу на те, що одна із водопропускних споруд, що використовуються для відведення води у природних низинах, вже вичерпала свій ресурс та становить небезпеку для транспорту, що рухається цією трасою. У збудованої ще у 1951 році труби вже сплив експлуатаційний термін придатності. Будь-якої миті на дорозі могло утворитися провалля, що загрожувало б зупинкою руху на магістралі міжнародного рівня. Вона є основною транспортною артерією області, яка забезпечує військові та гуманітарні потреби регіону. Фахівцями Служби було прийняте рішення про гільзування наявної труби із подальшим бетонуванням пустот цементним розчином. Таке рішення в умовах відсутності фінансування дозволить продовжити експлуатаційний термін споруди та забезпечити сталий проїзд міжнародною трасою.