Разом із відновленням штучних споруд, зруйнованих у ході повномасштабного російського вторгнення, фахівці Служби відновлення на Харківщині ведуть системну роботу щодо своєчасного виявлення ознак аварійності на мостах та шляхопроводах, що вже майже пів століття капітально не ремонтувалися. Завдяки такій роботі влітку було обстежено та вчасно виявлено критичні процеси руйнації основних елементів споруди через залізничну колію поблизу міста Златопіль. Для підтвердження статусу аварійного шляхопроводу залучили фахівців ДП «НІРІ». За результатами обстеження споруду, побудовану у 1979 році, було віднесено до аварійних, а відтак подальша експлуатація шляхопроводу з високою ймовірністю могла призвести до повної його руйнації. Своєю чергою, враховуючи інтенсивний рух залізницею на даній ділянці, руйнація шляхопроводу призвела б до зупинки логістики півдня Харківської області в цілому.
Дощ, що ближче до вечора перетвориться на мокрий сніг, сильний поривчастий вітер та різке зниження температури повітря від +12 до 0 протягом дня. Усі ці негаразди принесе із собою західний циклон, який зайде на територію області близько десятої години ранку у четвер, 21 листопада. Синоптики попереджають про вкрай високу інтенсивність опадів — спочатку дощу, а потім мокрого снігу, що може спричинити ускладнення руху. Циклон пануватиме на Харківщині майже до кінця доби, до 23 години, а потім залишить територію.
Повністю відновили шляхопровід на трасі М-03 Київ — Харків — Довжанський, реконструкцію якого почали ще до повномасштабного вторгнення. У лютому 2022 року споруда була готова на 90 %. Під час операції зі звільнення Харківщини росіяни підірвали шляхопровід, аби вивести з ладу сполучення з автомобільною дорогою та залізничною гілкою, яка проходить під спорудою.
З 18 листопада через ремонтні роботи закривається рух мостом на ділянці автомобільної дороги державного значення Р-78 Харків – Зміїв – Балаклія – Гороховатка (в межах м. Балаклія). Рух трасою здійснюватиметься відповідно до погодженої з поліцією схемою об’їзду. Орієнтовний термін закриття руху – два тижні. Ремонтні роботи на даній ділянці проводяться з метою відновлення нормального проїзду після відбудови пошкодженого під час повномасштабного вторгнення мосту.
Напередодні вдень майже по всій області потроху сніжило, а під вечір в південно-східній частині області почалися вже більш інтенсивні опади у вигляді мокрого снігу, що вщухли приблизно опівночі. Температура була близько нуля. Аби не допустити ускладнень руху, підрядні організації Служби відновлення весь цей час контролювали ситуацію. На маршрути вийшли:
Перший снігопад, що накрив Харківщину сьогодні вночі, був доволі інтенсивним – опади у вигляді мряки та мокрого снігу почалися напередодні ввечері, а опівночі засніжило вже всю область. На ранок четверга опади ще тривали. Долати наслідки циклону підрядники Служби відновлення розпочали відразу, використовуючи усю необхідну техніку.
В ніч проти четверга Харківська область потрапить під дію циклону, який заходитиме з боку Сумщини. З собою він принесе дощ та мокрий сніг, що за умови перебування позначки термометра поблизу нуля може спричинити ожеледицю на дорогах. Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області повністю готова до роботи в будь-яких надзвичайних погодних умовах та в разі потреби працюватиме у режимі невідкладного реагування. Підрядні організації Служби мають необхідний запас реагентів, у стан підвищеної готовності приведено техніку, на цілодобове чергування виходять люди. Тож на будь-які ускладнення відреагуємо своєчасно. Натомість просимо водіїв належним чином підготувати свій транспортний засіб до експлуатації в зимовий період і, найперше, замінити сезонні шини, а також дотримуватися безпечного швидкісного режиму.
В Ізюмському районі на Харківщині ремонтуємо ділянки дороги. Мешканці громад, через які пролягає дорога, без перебільшення називають шлях «Дорогою Життя». Нею до найгарячіших ділянок фронту йде військова техніка, транспортують поранених та доставляють людям гуманітарну допомогу та ліки. Дорога, крім того, є одним з евакуаційних маршрутів для жителів Борівської громади.
Реконструкцію шляхопроводу на трасі М-03 розпочали ще до початку повномасштабного вторгнення. Побудований із півстоліття тому, він вже не відповідав вимогам сьогодення. Станом на лютий 2022 року, споруда була готова на 90%. Під час визволення Харківщини росіяни, відступаючи, підірвали її в кількох місцях, аби завдати шкоди логістиці, перш за все вивівши з ладу гілку залізниці, що знаходиться під шляхопроводом. Завали розібрали за місяць, встановили тимчасовий переїзд. А потім, скоригувавши проєкт, розпочали відбудову. Зараз сама споруда вже майже відновлена. Залишилося з’єднати її з існуючою трасою, для чого зараз прокладаємо асфальт. Відремонтований шляхопровід дозволить запустити рух без об’їздів, напряму. Що значно скоротить логістичне плече для всіх видів транспорту, у тому числі і військового значення. Це вже сьома відбудована штучна споруда на Харківщині з 25-ти зруйнованих через бойові дії. Наразі ще 12 — у роботі.
З 22 жовтня через ремонтні роботи на шляхопроводі закривається рух на ділянці автомобільної дороги державного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський поблизу Граково. Рух трасою здійснюватиметься відповідно до погодженої з поліцією схемою об’їзду. Орієнтовний термін закриття руху – два тижні. Ремонтні роботи на даній ділянці проводяться з метою відновлення нормального руху після відбудови пошкодженого під час повномасштабного вторгнення шляхопроводу та для сполучення існуючої дороги з її реконструйованою частиною.